Za e-shopom Dedoles stojí mladý podnikateľ Jaroslav Chrapko. Najprv začal s dovozom amerických batikovaných tričiek s motívom zvierat, ale portfólio rozšíril. Patria sem aj vizuálne výrazné ponožky, kde každá ponožka v páre je iná, alebo nohavičky, ktoré majú podobne bláznivý vzor.
Čo sa deje vo firme, ktorá vidí Vianoce ako veľkú obchodnú príležitosť? Pre Dedoles je vianočný predaj kľúčový, ponúkajú totiž produkty, ktoré pod stromčekom môžete milovať, alebo vás až tak neprekvapia. „Naše produkty majú veľmi originálny, nezvyčajný dizajn a prostredníctvom nich môžu ľudia vyjadriť samých seba, to, čo majú radi, čo ich charakterizuje,“ vysvetľuje základnú ideu riaditeľ spoločnosti. „Snažíme sa o to, aby sa ľudia nebrali tak vážne a šírime dobrú náladu, naše dizajny špeciálne navrhujeme tak, aby boli veselé.“
Myšlienka, že každá ponožka môže byť iná a zároveň veľmi dizajnová, sa na trhu uchytila. „Možno raz budeme mať v ponuke aj rovnaké ponožky, ale chceli sme byť iní. Zatiaľ to robíme len krátky čas a zastaviť sa natoľko, aby sme ich urobili rovnaké, sme ešte nestihli,“ smeje sa zakladateľ.
Slovak Business Agency poskytla firme dlhodobé poradenstvo odborníka na cashflow. Potrebujete aj vy odborníka, ktorý vám poradí? Tak kliknite sem a požiadajte o bezplatnú pomoc
Vianoce už v lete
Na vianočnú sezónu myslia už vtedy, keď zazmluvňujú pracovné agentúry. Teda cez leto. „Posledné obdobie roka je pre nás absolútne najkľúčovejšie. Celý rok smeruje v našom plánovaní k Vianociam. Musíme zabezpečiť dostatok tovaru, dostatok logistickej a pracovnej sily.“ Firma v minulosti až 60 percent tržieb získala práve v poslednom kvartáli. Tento rok by sa mohol „vianočný“ podiel znížiť asi o päť percent.
Nával práce je enormný, čiže kvalitní skladníci sú vychytenou komoditou. Navyše, v okolí Senca a Pezinka, ktorý je domovom pre Dedoles, je konkurencia silná. Keď je potrebné, v absolútnom vianočnom finále pridáva fyzicky ruku k dielu aj marketingové oddelenie.