Ste rodinný podnik a
plánujete zásadnú strategickú zmenu alebo ďalší rozvoj? Ponúkame
vám službu zameranú na podporu v rôznych oblastiach formou
voucheru.
Vykročte spolu do budúcnosti s jasnou víziou.
V akých tematických oblastiach môže byť služba poskytnutá?
Plán pre ďalší rozvoj rodinného
podniku, napr.:
- zásadné
rozšírenie podnikateľských aktivít o nový segment / produkt,
- plánovaná
expanzia rodinného podniku na zahraničné trhy,
- plánovanie
činností rodinného podniku v dlhodobom horizonte;
Plánovanie novej
stratégie rodinného podniku, napr.:
- zmena
riadenia rodinného podniku alebo zásadná zmena organizačnej štruktúry,
- zásadná
zmena obchodnej alebo predajnej stratégie rodinného podniku,
- stratégia
/ plán podniku pre zavádzanie nových postupov;
Vypracovanie plánu /
stratégie s dôrazom na ochranu rodinného podniku, napr.:
- stratégia
s ohľadom na vývoj legislatívy a jej dopadov na podnikateľské
aktivity,
- stratégia
ochrany z technologického hľadiska.
PRE KOHO JE VÝZVA URČENÁ:
- etablovaný mikro, malý alebo stredný podnikateľ (fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba), ktorý má viac ako 5 rokov od založenia so sídlom a/alebo miestom podnikania na území Slovenskej republiky,
- podnikateľ zároveň spĺňa definíciu rodinného podniku v zmysle výzvy.
PODMIENKY:
Podnikateľský voucher
preplatí maximálne 80 % oprávnených výdavkov, ktoré vzniknú pri
realizácii služby, max. však do sumy 9 600 €. Na zvyšnú časť vo výške 20
% oprávnených výdavkov, ako aj prípadné neoprávnené výdavky sa vyžaduje spolufinancovanie
Žiadateľa.
Kto
môže poskytovať službu: podnikateľský subjekt s oprávnením na
vykonávanie konzultačno - poradenskej činnosti v danej oblasti a je
víťazom cenového prieskumu, ktorý pre účely hospodárnosti a efektívnosti
vykoná samotný prijímateľ služby.
POSTUP PODÁVANIA ŽIADOSTÍ:
- Excel súbor Ziadost.xlsx si stiahnite a vopred pripravte. Žiadosť a v nej obsiahnuté prílohy vyplňte dôsledne a úplne. Iba kompletná dokumentácia spĺňajúca kritéria formálnej kontroly sa predkladá výberovej komisii. Ziadost.xlsx obsahuje 5 hárkov - formulárov (Žiadosť a prílohy 1 až 4) a inštrukcie;
- Vyplňte elektronický formulár Žiadosti – uveďte základné informácie o firme;
- Vyplňte všetky ďalšie hárky excel súboru, ktoré sú povinnými prílohami č. 1 až 4 Žiadosti
- Predstavte projektový zámer, v ktorom popíšte svoju spoločnosť a cieľ požadovanej služby (príloha č. 1);
- Podľa pokynov vyplňte povinnú prílohu č. 2 Žiadosti – Predpokladaný rozsah a odhad ceny služby na podporu v oblasti rodinného podnikania. V ňom jasne, stručne, zrozumiteľne popíšte obsah a predpokladaný rozsah služby a odhad jej ceny. Jej súčasť tvorí:
- zoznam konkrétnych činností/aktivít, ktoré majú byť predmetom služby vypracovania strategického a/alebo rozvojového plánu
- odhadovaná cena služby podložená jednou nezáväznou cenovou ponukou subjektu, ktorý podobné služby na trhu realizuje
- Vyplňte Vyhlásenia o splnení podmienok poskytnutia pomoci (príloha č. 3)
- Každá dotknutá osoba vyplní Vyhlásenie a Súhlas k spracúvaniu osobných údajov (príloha č. 4)
- Kompletne vyplnený excel súbor si uložte a následne každý hárok samostatne exportujte do formátu PDF s úplne viditeľným textom. Takto vygenerované súbory podpíšte:
a) elektronicky (zaručeným/kvalifikovaným elektronickým podpisom) napr. na portáli https://qesportal.sk/Portal/sk
b) alebo vytlačte a listinne dokumenty podpíšte fyzicky oprávnenými osobami ku dňu podania Žiadosti;
- Dôležité: prílohu č. 4 podpíšu všetky dotknuté osoby buď
a) elektronicky (zaručeným elektronickým podpisom), alebo
b) fyzicky (listinnú formu);
- Odosielanie dokumentov:
- vždy pošlite vyplnený excel súbor vo formáte .xlsx na emailovú adresu sarp@sbagency.sk
- elektronicky podpísané dokumenty – formulár Žiadosti, Prílohu č. 1, č. 2, č. 3 a č. 4 odošlite na emailovú adresu sarp@sbagency.sk
- ak posielate Žiadosť so všetkými prílohami v listinnej podobe – odfoťte/naskenujte originály a pošlite ich na sarp@sbagency.sk. Listinné dokumenty podpísané fyzicky následne doručte na adresu: Slovak Business Agency, Trnavská cesta 100, 821 01 Bratislava, Slovenská republika
- Prijatá Žiadosť je posudzovaná v dvoch kolách:
1. kolo – overenie dodržania formálnych podmienok;
2. kolo – zasadnutie Výberovej komisie, ktorá Žiadosti posudzuje po vecnej a odbornej stránke.
- Ak bude vaša žiadosť schválená, bude ešte potrebné vybrať konzultačnú spoločnosť, ktorá službu vo vašom podniku zrealizuje. V súvislosti s týmto výberom vás bude čakať niekoľko administratívnych krokov, ktoré ale s našou pomocou určite zvládnete. Poskytneme vám všetky dokumenty a postupy potrebné k tomu, aby ste si konzultačnú firmu vybrali. Výber spoločnosti nebude ľubovoľný – prebehne formou jednoduchého prieskumu trhu.
Postup
výberu konzultačnej spoločnosti si môžete vopred pozrieť v Postupe zadávania zákazky.
Trvanie
poradenstva: max. 3 mesiace od
účinnosti Zmluvy vrátane vykonaného prieskumu trhu (do 15 dní od účinnosti
Zmluvy na vykonanie prieskumu trhu a 2,5 mesiaca na realizáciu samotnej
služby).
Bez
zaslania podpísanej žiadosti nie je vaša žiadosť kompletná.
V rámci jednej Výzvy môžete poslať len
jednu žiadosť.
DOKUMENTY NA STIAHNUTIE:
Žiadosť s povinnými prílohami č. 1 až 4
Plné znenie výzvy
Postup zadávania zákazky
Vzor zmluvy s prijímateľom
Implementačný manuál
DOKEDY JE VÝZVA OTVORENÁ:
06.07.2025 23:59
KONTAKT:
V prípade otázok nás
kontaktujte na sarp@sbagency.sk alebo na mob. č. +421 918 948 879.
Poskytnutie služby prostredníctvom podnikateľského vouchera
- podpora v oblasti rodinného podnikania sa realizuje v rámci
implementácie národného projektu Horizontálna podpora malého a stredného
podnikania. ITMS kód projektu: 401101A322. Špecifický cieľ RSO 1.3 Posilnenie
udržateľného rastu a konkurencieschopnosti MSP a tvorby pracovných miest v MSP,
a to aj produktívnymi investíciami. Program: Program Slovensko 2021 –
2027. Spolufinancovaný fondom: Európsky fond regionálneho rozvoja. Priorita:
1P1 Veda, výskum a inovácie.
Tagy článku:
Rodinné podnikanie